Oferta
zobacz menu

Cennik

Umów wizytę

Kiedy dziecko powinno skorzystać z psychoterapii trudności w relacjach?

Budowanie i utrzymywanie zadowalających relacji z innymi można niewątpliwie określić jako swoistą bazę to rozwoju poczucia zadowolenia. Dziecko, które doświadcza niepowodzeń w kontaktach z rówieśnikami doznaje frustracji, silnego napięciu, a to negatywnie wpływa na jego rozwój poczucia własnej wartości, tożsamości oraz wiary we własne siły.

Trudności w relacjach mogą wynikać:

  • Z obniżonej samooceny i poczucia własnej wartości
  • Podwyższonego poziomu lęku, fobii
  • Często bywają związane z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Mogą by wynikiem przeżycia traumatycznych wydarzeń


Przyczyn może być bardzo wiele, ważne jest jednak aby w pracy terapeutycznej poznając przyczyny móc stworzyć adekwatny do sytuacji i indywidualny dla każdego dziecka plan pomocy.

Czemu służy psychoterapia trudności w relacjach u dzieci?

Spotkanie z psychologiem psychoterapeutą i dzieckiem odczuwającym trudności w relacjach z innymi to przede wszystkim wspólna praca nad ustaleniem przyczyn tych trudności oraz znalezienie sposobów na ich pokonanie. Niezbędna w tym procesie jest rodzina, opiekunowie dziecka, którzy zauważając trudności dziecka są jednocześnie w stanie określać ich przyczyny. Obniżenie poziomu lęku, stresu i zmiana sposobu myślenia o sobie w relacjach innymi to najczęściej ogromny kamień milowy w życiu dziecka, pozwalający na owocne funkcjonowanie w społeczeństwie i czerpanie z niego wielu pozytywów. Również często praca systemowa z rodziną jest bazą do poprawy funkcjonowania dziecka.

Przebieg psychoterapii trudności w relacjach krok po kroku:

  1. Wizyty konsultacyjne i diagnostyczne u psychologa psychoterapeuty - dokładny wywiad dotyczący objawów, trudności pojawiających się w relacjach z innymi. To spokojna, ciepła i wspierająca rozmowa mająca na celu oswojenie małego Pacjenta z kontaktem z psychologiem oraz nawiązanie relacji, w której zaufanie i szacunek są podstawą.
  2. Omówienie wyniku konsultacji, zaproponowanie planu leczenia dostosowanego do dziecka, jego trudności i systemu rodzinnego, omówienie kontraktu terapeutycznego oraz zasad współpracy.
  3. Rozpoczęcie leczenia właściwego: psychoterapii, farmakoterapii, terapii grupowej. Propozycja leczenia jest zawsze dostosowana indywidualnie do trudności Pacjenta.
Jacy specjaliści prowadzą w Rzeszowie Psychoterapia trudności w relacjach u dzieci
Joanna Fularz
Joanna Fularz
Psychoterapeuta
Założycielka i dyrektorka Ośrodka Terapii COGITO - psycholog, psychoterapeuta, analityk zachowania oraz specjalista w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej. Ukończyła Psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim...
rozwiń
Magdalena Hadaj
Magdalena Hadaj
Psychoterapeuta
Pani Magdalena ukończyła studia psychologia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w roku 2018, oraz studia podyplomowe pedagogiczne, studia kwalifikacyjne na tej samej uczelni w 2018 roku. Obecnie jest w trakcie 4 letniego kursu...
rozwiń
Monika Reizer-Dołęga
Monika Reizer-Dołęga
Psychoterapeuta
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim (2001), ścieżki psychologia sądowa, psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Ukończyła 4 letni kurs Psychoterapii Systemowej w Krakowie (20219), oraz Studium Psychoterapii Dziecka i...
rozwiń

Ile kosztuje psychoterapia trudności w relacjach u dzieci?

Zobacz nasz cennik usług

Zasady prowadzenia terapii w Ośrodku Terapii COGITO

Regulamin
Umów wizytę

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?