Oferta
zobacz menu

Cennik

Umów wizytę

Kiedy dziecko powinno skorzystać z psychoterapii trudności w relacjach?

Budowanie i utrzymywanie zadowalających relacji z innymi można niewątpliwie określić jako swoistą bazę to rozwoju poczucia zadowolenia. Dziecko, które doświadcza niepowodzeń w kontaktach z rówieśnikami doznaje frustracji, silnego napięciu, a to negatywnie wpływa na jego rozwój poczucia własnej wartości, tożsamości oraz wiary we własne siły.

Trudności w relacjach mogą wynikać:

  • Z obniżonej samooceny i poczucia własnej wartości
  • Podwyższonego poziomu lęku, fobii
  • Często bywają związane z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Mogą by wynikiem przeżycia traumatycznych wydarzeń


Przyczyn może być bardzo wiele, ważne jest jednak aby w pracy terapeutycznej poznając przyczyny móc stworzyć adekwatny do sytuacji i indywidualny dla każdego dziecka plan pomocy.

Czemu służy psychoterapia trudności w relacjach u dzieci?

Spotkanie z psychologiem psychoterapeutą i dzieckiem odczuwającym trudności w relacjach z innymi to przede wszystkim wspólna praca nad ustaleniem przyczyn tych trudności oraz znalezienie sposobów na ich pokonanie. Niezbędna w tym procesie jest rodzina, opiekunowie dziecka, którzy zauważając trudności dziecka są jednocześnie w stanie określać ich przyczyny. Obniżenie poziomu lęku, stresu i zmiana sposobu myślenia o sobie w relacjach innymi to najczęściej ogromny kamień milowy w życiu dziecka, pozwalający na owocne funkcjonowanie w społeczeństwie i czerpanie z niego wielu pozytywów. Również często praca systemowa z rodziną jest bazą do poprawy funkcjonowania dziecka.

Przebieg psychoterapii trudności w relacjach krok po kroku:

  1. Wizyty konsultacyjne i diagnostyczne u psychologa psychoterapeuty - dokładny wywiad dotyczący objawów, trudności pojawiających się w relacjach z innymi. To spokojna, ciepła i wspierająca rozmowa mająca na celu oswojenie małego Pacjenta z kontaktem z psychologiem oraz nawiązanie relacji, w której zaufanie i szacunek są podstawą.
  2. Omówienie wyniku konsultacji, zaproponowanie planu leczenia dostosowanego do dziecka, jego trudności i systemu rodzinnego, omówienie kontraktu terapeutycznego oraz zasad współpracy.
  3. Rozpoczęcie leczenia właściwego: psychoterapii, farmakoterapii, terapii grupowej. Propozycja leczenia jest zawsze dostosowana indywidualnie do trudności Pacjenta.
Jacy specjaliści prowadzą w Rzeszowie Psychoterapia trudności w relacjach u dzieci
Joanna Fularz
Joanna Fularz
Psychoterapeuta
Założycielka i dyrektorka Ośrodka Terapii COGITO - psycholożka, Certyfikowana Psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży, analityk zachowania oraz specjalista w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej. Ukończyła Psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim...
rozwiń
Magdalena Hadaj
Magdalena Hadaj
Psychoterapeuta
Pani Magdalena ukończyła studia psychologia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w roku 2018, oraz studia podyplomowe pedagogiczne, studia kwalifikacyjne na tej samej uczelni w 2018 roku. Obecnie jest w trakcie 4 letniego kursu...
rozwiń
Gabriela Hart
Gabriela Hart
Psycholog
Studia psychologiczne o specjalności psychologia kliniczna i neuropsychologia ukończyła na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Posiada także kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii neuropsychologicznej oraz diagnozy spektrum autyzmu za pomocą narzędzia ADOS-2. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Niepublicznym Przedszkolu Specjalistycznym dla dzieci z autyzmem, w ramach Ośrodka Wczesnej Interwencji a także udzielając konsultacji dzieciom, młodzieży i ich rodzicom w ramach Poradni Psychologicznej przy Centrum Medycznym. Aktualna praca w gabinecie skupia się wokół diagnoz rozwojowych, terapii i konsultacji psychologicznych dla dzieci i ich rodziców. Ponadto w Ośrodku Cogito prowadzi zajęcia grupowe z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych, diagnozę ADOS-2, diagnozę nadpobudliwości psychoruchowej, badania intelektu i funkcji poznawczych a także diagnozę neuropsychologiczną dzieci. Swoją wiedzę poszerza poprzez udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących terapii zaburzeń rozwoju ora
rozwiń
Magdalena Lech
Magdalena Lech
Absolwentka psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie o specjalności psychologia kliniczna. Po ukończeniu studiów intensywnie pogłębiała swoją wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
rozwiń
Joanna Kotek
Joanna Kotek
Ukończyła studia na kierunku psychologia stosowana na Uniwersytecie Jagiellońskim, ze specjalnościami z psychologii społecznej i komunikowania się oraz z psychologii sportu. Obecnie jest również doktorantką w Instytucie Psychologii
rozwiń
Agnieszka Domarska
Agnieszka Domarska
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz doradztwa zawodowego. Jest certyfikowaną terapeutką integracji
rozwiń
Anna Skiba
Anna Skiba
Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w  Szpitalu Klinicznym im. Babińskiego w Krakowie, a także pracując w poradnii psychologiczno-pedagogicznej.Aktualnie jest w trakcie
rozwiń

Ile kosztuje psychoterapia trudności w relacjach u dzieci?

Zobacz nasz cennik usług

Zasady prowadzenia terapii w Ośrodku Terapii COGITO

Regulamin
Umów wizytę

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?