Oferta
zobacz menu

Cennik

Umów wizytę

Kto powinien skorzystać z psychoterapii zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży?

Zaburzenia emocjonalne u dzieci to złożone i niezwykle trudne do zdiagnozowania zaburzenie. Każde dziecko (podobnie jak dorośli) od czasu do czasu napotyka trudności emocjonalne. Uczucia smutku, straty lub skrajnie emocjonalne reakcje są też częścią okresu dorastania. Konflikty między rodzicami a dziećmi są również nieuniknione, ponieważ dzieci „walczą” od okresu buntu dwulatka do okresu dojrzewania, aby rozwinąć własną tożsamość. Są to normalne zmiany w zachowaniu wynikające ze wzrostu i rozwoju. Takie problemy mogą być bardziej powszechne w czasie zmian w rodzinie, takich jak śmierć dziadka lub członka rodziny, nowe dziecko lub przeprowadzka. Ogólnie rzecz biorąc, tego rodzaju problemy mają tendencję do zanikania samoistnie lub przy ograniczonych wizytach u doradcy lub innego specjalisty zdrowia psychicznego, gdy dzieci przystosowują się do zmian w swoim życiu. Jeżeli jednak nasilenie emocji jest silne i utrzymujące się, wpływa negatywnie na system rodziny i znacznie przeciąża możliwości dziecka i rodziców warto zasięgnąć porady u psychologa. Uświadomienie sobie, że zachowanie dziecka wymaga profesjonalnej uwagi, może być trudne dla rodziców, nie jest to jednak porażka czy oznaka nie radzenia sobie a chęci wsparcia i rozumienia sowich i dziecka reakcji emocjonalnych.

Czemu służy psychoterapia zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży?

W sytuacji obserwowania i dziecka zaburzeń emocjonalnych ważna jest konsultacja u specjalisty. Zarówno psycholog czy też psychoterapeuta na podstawie wywiadu, obserwacji i badania zaproponują dalsze leczenie. Celem leczenia jest ustabilizowanie emocji oraz nabycie przez dziecko zdolności do efektywnych sposobów radzenia sobie z napięciem emocjonalnym.

Przebieg psychoterapii zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży krok po kroku:

Psychoterapia zaburzeń emocjonalnych opiera się na różnorakich oddziaływań psychoterapeutycznych. Pomoc zawsze rozpoczyna się zawsze od wizyt konsultacyjnych.

 

  1. Wizyty konsultacyjno- diagnostyczne - dokładny wywiad dotyczący niepokojących objawów dziecka, jego trudności oraz przebiegu dotychczasowego życia z uwzględnieniem trudności natury emocjonalnej, społecznej i zdrowotnej. Szczegółowe badania dotyczące poziomu rozwoju emocjonalnego, społecznego oraz niejednokrotnie poznawczego.
  2. Omówienie wyniku konsultacji, zaproponowanie planu terapii dostosowanego do dziecka i jego trudności, omówienie kontraktu terapeutycznego oraz zasad współpracy. W przypadku pracy z dzieckiem doświadczającym trudności w regulacji emocjonalnej współpraca z rodzicami, opiekunami oraz wsparcie ich w procesie pomocy dziecku jest również niezwykle istotne.
  3. Rozpoczęcie leczenia właściwego: psychoterapii, farmakoterapii, terapii grupowej. Bardzo istotna jest w procesie terapii zaburzeń emocji u dzieci i młodzieży psychoedukacja oraz pomoc systemowa w jego środowisku.
Jacy specjaliści prowadzą w Rzeszowie Psychoterapia zaburzeń emocjonalnych dzieci
Joanna Fularz
Joanna Fularz
Psychoterapeuta
Założycielka i dyrektorka Ośrodka Terapii COGITO - psycholożka, Certyfikowana Psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży, analityk zachowania oraz specjalista w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej. Ukończyła Psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim...
rozwiń
Magdalena Hadaj
Magdalena Hadaj
Psychoterapeuta
Pani Magdalena ukończyła studia psychologia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w roku 2018, oraz studia podyplomowe pedagogiczne, studia kwalifikacyjne na tej samej uczelni w 2018 roku. Obecnie jest w trakcie 4 letniego kursu...
rozwiń
Gabriela Hart
Gabriela Hart
Psycholog
Studia psychologiczne o specjalności psychologia kliniczna i neuropsychologia ukończyła na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Posiada także kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii neuropsychologicznej oraz diagnozy spektrum autyzmu za pomocą narzędzia ADOS-2. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Niepublicznym Przedszkolu Specjalistycznym dla dzieci z autyzmem, w ramach Ośrodka Wczesnej Interwencji a także udzielając konsultacji dzieciom, młodzieży i ich rodzicom w ramach Poradni Psychologicznej przy Centrum Medycznym. Aktualna praca w gabinecie skupia się wokół diagnoz rozwojowych, terapii i konsultacji psychologicznych dla dzieci i ich rodziców. Ponadto w Ośrodku Cogito prowadzi zajęcia grupowe z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych, diagnozę ADOS-2, diagnozę nadpobudliwości psychoruchowej, badania intelektu i funkcji poznawczych a także diagnozę neuropsychologiczną dzieci. Swoją wiedzę poszerza poprzez udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących terapii zaburzeń rozwoju ora
rozwiń
Magdalena Lech
Magdalena Lech
Absolwentka psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie o specjalności psychologia kliniczna. Po ukończeniu studiów intensywnie pogłębiała swoją wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
rozwiń
Anna Skiba
Anna Skiba
Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w  Szpitalu Klinicznym im. Babińskiego w Krakowie, a także pracując w poradnii psychologiczno-pedagogicznej.Aktualnie jest w trakcie
rozwiń

Ile kosztuje psychoterapia zaburzeń emocjonalnych dzieci?

Zobacz nasz cennik usług

Zasady prowadzenia terapii w Ośrodku Terapii COGITO

Regulamin
Umów wizytę

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?