Oferta
zobacz menu

Cennik

Umów wizytę

Kto powinien skorzystać z terapii zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży?

Zaburzenia emocjonalne u dzieci to złożone i niezwykle trudne do zdiagnozowania zaburzenie. Każde dziecko (podobnie jak dorośli) od czasu do czasu napotyka trudności emocjonalne. Uczucia smutku, straty lub skrajnie emocjonalne reakcje są też częścią okresu dorastania. Konflikty między rodzicami a dziećmi są również nieuniknione, ponieważ dzieci „walczą” od okresu buntu dwulatka do okresu dojrzewania, aby rozwinąć własną tożsamość. Są to normalne zmiany w zachowaniu wynikające ze wzrostu i rozwoju. Takie problemy mogą być bardziej powszechne w czasie zmian w rodzinie, takich jak śmierć dziadka lub członka rodziny, nowe dziecko lub przeprowadzka. Ogólnie rzecz biorąc, tego rodzaju problemy mają tendencję do zanikania samoistnie lub przy ograniczonych wizytach u doradcy lub innego specjalisty zdrowia psychicznego, gdy dzieci przystosowują się do zmian w swoim życiu. Jeżeli jednak nasilenie emocji jest silne i utrzymujące się, wpływa negatywnie na system rodziny i znacznie przeciąża możliwości dziecka i rodziców warto zasięgnąć porady u psychologa. Uświadomienie sobie, że zachowanie dziecka wymaga profesjonalnej uwagi, może być trudne dla rodziców, nie jest to jednak porażka czy oznaka nie radzenia sobie a chęci wsparcia i rozumienia sowich i dziecka reakcji emocjonalnych.

Czemu służy terapia zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży?

W sytuacji obserwowania i dziecka zaburzeń emocjonalnych ważna jest konsultacja u specjalisty. Zarówno psycholog czy też psychoterapeuta na podstawie wywiadu, obserwacji i badania zaproponują dalsze leczenie. Celem leczenia jest ustabilizowanie emocji oraz nabycie przez dziecko zdolności do efektywnych sposobów radzenia sobie z napięciem emocjonalnym.

Przebieg terapii zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży krok po kroku:

Terapia zaburzeń emocjonalnych opiera się na różnorakich oddziaływań psychoterapeutycznych. Pomoc zawsze rozpoczyna się zawsze od wizyt konsultacyjnych.

 

  1. Wizyty konsultacyjno- diagnostyczne - dokładny wywiad dotyczący niepokojących objawów dziecka, jego trudności oraz przebiegu dotychczasowego życia z uwzględnieniem trudności natury emocjonalnej, społecznej i zdrowotnej. Szczegółowe badania dotyczące poziomu rozwoju emocjonalnego, społecznego oraz niejednokrotnie poznawczego.
  2. Omówienie wyniku konsultacji, zaproponowanie planu terapii dostosowanego do dziecka i jego trudności, omówienie kontraktu terapeutycznego oraz zasad współpracy. W przypadku pracy z dzieckiem doświadczającym trudności w regulacji emocjonalnej współpraca z rodzicami, opiekunami oraz wsparcie ich w procesie pomocy dziecku jest również niezwykle istotne.
  3. Rozpoczęcie leczenia właściwego: psychoterapii, farmakoterapii, terapii grupowej. Bardzo istotna jest w procesie terapii zaburzeń emocji u dzieci i młodzieży psychoedukacja oraz pomoc systemowa w jego środowisku.
Jacy specjaliści prowadzą w Rzeszowie terapie zaburzeń emocjonalnych dzieci
Natalia Homa-Halendy
Natalia Homa-Halendy
Psychoterapeuta
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, na specjalizacji psychoterapii i psychoprofilaktyki. Obecnie w trakcie 2-roku czteroletniej szkoły psychoterapii poznawczo - behawioralnej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie.
rozwiń
Joanna Fularz
Joanna Fularz
Psychoterapeuta
Założycielka i dyrektorka Ośrodka Terapii COGITO - psycholog, psychoterapeuta, analityk zachowania oraz specjalista w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej. Ukończyła Psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim...
rozwiń
Magdalena Hadaj
Magdalena Hadaj
Psychoterapeuta
Pani Magdalena ukończyła studia psychologia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w roku 2018, oraz studia podyplomowe pedagogiczne, studia kwalifikacyjne na tej samej uczelni w 2018 roku. Obecnie jest w trakcie 4 letniego kursu...
rozwiń
Monika Reizer-Dołęga
Monika Reizer-Dołęga
Psychoterapeuta
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim (2001), ścieżki psychologia sądowa, psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Ukończyła 4 letni kurs Psychoterapii Systemowej w Krakowie (20219), oraz Studium Psychoterapii Dziecka i...
rozwiń
Jadwiga Joachym-Stachyra
Jadwiga Joachym-Stachyra
Psychoterapeuta
Ukończyła psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, szkołę psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Pracowała w poradni Zdrowia Psychicznego dla dorosłych i Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży oraz prowadzi własny gabinet.
rozwiń
Małgorzata Czech
Małgorzata Czech
Psychoterapeuta
Ukończyła psychologię na UMSC w Lublinie. Doświadczenie w prowadzeniu psychoterapii relacyjnej zdobywała w Szkole Psychoterapii Gestalt w Krakowie, akredytowanej przez Europejskie Stowarzyszenie Psychoterapii Gestalt EAGT.
rozwiń

Ile kosztuje terapia zaburzeń emocjonalnych dzieci?

Zobacz nasz cennik usług

Zasady prowadzenia terapii w Ośrodku Terapii COGITO

Regulamin
Umów wizytę

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?
przeczytaj porady z kategorii

Terapia dzieci