Oferta
zobacz menu

Cennik

Umów wizytę

Kto powinien skorzystać z terapii zaburzeń lękowych u młodzieży?

Badania pokazują, że zaburzenia lękowe mogą dotykać nawet 20% dzieci i nastolatków. To co może niepokoić rodziców i opiekunów to spostrzeżenie, że:

 

  • lęk, jaki przeżywa nastolatek jest nasilony nieproporcjonalnie do okoliczności (na przykład paraliżujący lęk podczas odpowiedzi przy klasie),
  • jest wywoływany neutralnymi, nie stwarzającymi niebezpieczeństwa bodźcami (na przykład jazdą rowerem, widokiem motyli, wchodzeniem do budynku szkoły),
  • trwa nieproporcjonalnie długo w stosunku do wywołującego go bodźca (nastolatek po spotkaniu z pająkiem odczuwa lęk przez cały dzień),
  • zaburza codzienne funkcjonowanie dziecka (na przykład dziecko boi się pójść do szkoły, boi się wsiadać do auta),
  • towarzyszą mu nasilone objawy somatyczne (przyspieszone bicie serca, pocenie się, drżenie, przyspieszony oddech, uczucie duszności, zawroty głowy).

 

 

Zaburzenia lękowe mogą przybierać różne postacie: fobii, lęków separacyjnych, mutyzmu wybiórczego, napadów paniki, uogólnionych zaburzeń lękowych, zaburzeń obsesyjno - kompulsywnych. Bez względu na ich rodzaj, podwyższony poziom leku jest źródłem ogromnego dyskomfortu i wymaga specjalistycznej pomocy.

Czemu służy terapia zaburzeń lękowych u młodzieży?

W Ośrodku Terapii Cogito zajmujemy się osobami z zaburzeniami lękowymi w sposób kompleksowy. Wielospecjalistyczny Zespól pozwala na dogłębną diagnozę oraz opracowanie trafnego i szczegółowego programu terapii dostosowanego go Pacjenta. W przypadku młodych osób, i dzieci u których objawy są nasilone korzystamy ze wsparcia psychiatry dziecięcego. Terapia zawsze oparta jest na dokładnej diagnozie i służy poprawie funkcjonowania i optymalizacji poczucia leku oraz wypracowaniu sposobów radzenia sobie z lękiem i innymi emocjami.

Przebieg terapii zaburzeń lękowych u młodzieży krok po kroku:

Podobnie jak w przypadku innych zaburzeń terapia zaburzeń lękowych opiera się pracy zespołu specjalistów: psychoterapeuty, psychiatry, terapeuty rodzin lub par. W niektórych przypadkach dzieciom i młodzieży u których objawy lękowe są bardzo nasilone i znacznie utrudniają prawidłowe funkcjonowanie wdrażane jest leczenie farmakologiczne (ściśle współpracujemy z psychiatrami), jednakże w leczeniu zaburzeń lękowych zasadniczo odgrywa ono pomocniczą rolę i wykorzystuje się je doraźnie. Pomoc rozpoczyna się zawsze od wizyt konsultacyjno - diagnostycznych.

  1. Wizyty konsultacyjno - diagnostyczne - dokładny wywiad dotyczący objawów, trudności oraz przebiegu dotychczasowego życia młodego Pacjenta z uwzględnieniem trudności natury emocjonalnej, społecznej i zdrowotnej. Szczegółowe badanie dotyczące rodzaju oraz nasilenia zaburzeń związanych z lękiem, czasem jego pojawienia się oraz przebiegiem dotychczasowej pomocy. W czasie diagnozy nastolatek może być poproszony o wykonanie testów, które w sposób obiektywny i rzetelny pozwalają na pogłębienie diagnozy zaburzeń lękowych.
  2. Omówienie wyniku konsultacji i diagnozy, zaproponowanie planu leczenia dostosowanego dla nastolatka i jego trudności, omówienie kontraktu terapeutycznego oraz zasad współpracy.
  3. Rozpoczęcie leczenia właściwego: psychoterapii, farmakoterapii, terapii grupowej. Bardzo istotna jest w procesie leczenia zaburzeń odżywiania psychoedukacja oraz pomoc systemowa młodemu Pacjentowi i jego rodzinie. W przypadku nasilonych objawów związanych z lękiem takich jak fobia szkolna czy zaburzenia obsesyjno - kompulsywne w początkowym etapie psychoterapii istotne jest wsparcie psychiatryczne nastolatka oraz systemowe dla jego rodziny.
Jacy specjaliści prowadzą w Rzeszowie terapie zaburzeń lękowych u młodzieży
Natalia Homa-Halendy
Natalia Homa-Halendy
Psychoterapeuta
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, na specjalizacji psychoterapii i psychoprofilaktyki. Obecnie w trakcie 2-roku czteroletniej szkoły psychoterapii poznawczo - behawioralnej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie.
rozwiń
Joanna Fularz
Joanna Fularz
Psychoterapeuta
Założycielka i dyrektorka Ośrodka Terapii COGITO - psycholog, psychoterapeuta, analityk zachowania oraz specjalista w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej. Ukończyła Psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim...
rozwiń
Magdalena Hadaj
Magdalena Hadaj
Psychoterapeuta
Pani Magdalena ukończyła studia psychologia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w roku 2018, oraz studia podyplomowe pedagogiczne, studia kwalifikacyjne na tej samej uczelni w 2018 roku. Obecnie jest w trakcie 4 letniego kursu...
rozwiń
Aleksandra Hytroś-Kiwała
Aleksandra Hytroś-Kiwała
Terapeuta
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy psychoanalitycznej. Kształcenie odebrała w Klinice Psychiatrii Tavistock Clinic- studia podyplomowe, na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim studia magisterskie pedagogiczne oraz psychologiczne.
rozwiń
Jadwiga Joachym-Stachyra
Jadwiga Joachym-Stachyra
Psychoterapeuta
Ukończyła psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, szkołę psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Pracowała w poradni Zdrowia Psychicznego dla dorosłych i Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży oraz prowadzi własny gabinet.
rozwiń
Małgorzata Czech
Małgorzata Czech
Psychoterapeuta
Ukończyła psychologię na UMSC w Lublinie. Doświadczenie w prowadzeniu psychoterapii relacyjnej zdobywała w Szkole Psychoterapii Gestalt w Krakowie, akredytowanej przez Europejskie Stowarzyszenie Psychoterapii Gestalt EAGT.
rozwiń
Iwona Piszko
Iwona Piszko
Psychoterapeuta
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, specjalność psychologia kliniczna. Ukończyła 4 - letnią Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym oraz 4 – letni Kurs Specjalizacji Klinicznej w...
rozwiń

Ile kosztuje terapia zaburzeń lękowych u młodzieży?

Zobacz nasz cennik usług

Zasady prowadzenia terapii w Ośrodku Terapii COGITO

Regulamin
Umów wizytę

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?
przeczytaj porady z kategorii

Terapia młodzieży