Oferta
zobacz menu

Cennik

Umów wizytę

Kto powinien skorzystać z TUS dla młodzieży?

Trening umiejętności społecznych dla młodzieży skierowany jest do osób, u których występują trudności w relacjach z innymi ludźmi, gdzie zaobserwować można albo zbyt mocne podporządkowywanie się innym albo z drugiej strony zbyt mocne kontrolowanie innych. TUS jest dedykowany również dla młodzieży i nastolatków gdzie występuje problem z radzeniem sobie z emocjami, ze stresem, z rówieśnikami, nadmiernie podporządkowujących się innym lub też nadmiernie kontrolujących. Z treningu umiejętności społecznych skorzystać powinny osoby, które nie odnajdują sie w sytuacja społecznych, a relacje z innymi osobami są dla nich trudne

 

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to metoda skierowana do młodzieży, która ma na celu rozwijanie umiejętności społecznych i interpersonalnych. Te warsztaty są przydatne dla szerokiej grupy osób, ale w szczególności mogą przynieść korzyści osobom z poniższymi problemami:

  • Unikanie kontaktów z rówieśnikami – nastolatek woli spędzać czas sam i unika budowania relacji z innymi.
  • Trudności w dzieleniu się przedmiotami – nastolatek niechętnie udostępnia swoje rzeczy, reagując złością na propozycję współdzielenia.
  • Wycofanie w sytuacjach grupowych – nastolatek milczy lub unika uczestnictwa w grupowych aktywnościach, takich jak projekty, zajęcia lekcyjne czy spotkania towarzyskie.
  • Trudności w rozumieniu emocji innych – nastolatek nie dostrzega, gdy ktoś jest smutny, zły czy zmartwiony, albo reaguje w sposób niewłaściwy.
  • Częste konflikty z rówieśnikami – nastolatek ma trudności z kontrolowaniem emocji i często wdaje się w sprzeczki lub bójki.
  • Brak umiejętności przepraszania – nastolatek nie rozumie, dlaczego i kiedy należy przeprosić, lub celowo tego unika.
  • Agresja fizyczna lub werbalna – nastolatek zdarza się, że obraża innych słownie, popycha ich lub stosuje inne formy agresji.
  • Wyśmiewanie rówieśników – nastolatek zachowuje się w sposób, który rani innych, np. wyśmiewając ich wygląd, sposób mówienia czy zachowanie.
  • Nieadekwatne reagowanie na porażki – nastolatek wpada w złość lub obraża innych w sytuacjach, gdy nie odnosi sukcesu.
  • Trudności w proszeniu o pomoc – nastolatek nie potrafi lub nie chce zwracać się do innych po wsparcie w trudnych sytuacjach.
  • Ignorowanie zasad społecznych – nastolatek lekceważy ustalone reguły, np. podczas gier zespołowych, lub celowo je łamie.
  • Problemy z rozpoczęciem rozmowy – nastolatek nie wie, jak nawiązać rozmowę z rówieśnikami lub utrzymać ją na neutralny temat.
  • Nadmierna nieśmiałość – nastolatek w nowych sytuacjach unika kontaktu wzrokowego i rozmowy z obcymi.
  • Impulsywność – nastolatek działa bez zastanowienia, np. przerywając innym lub wyrywając im przedmioty.
  • Trudności we współpracy – nastolatek nie potrafi pracować w grupie i próbuje narzucać swoje zdanie.
  • Wycofywanie się po krytyce – nastolatek po zwróceniu uwagi zamyka się w sobie, unika kontaktu lub reaguje płaczem.
  • Problemy z regulacją emocji – nastolatek łatwo wpada w złość, płacze lub histeryzuje w odpowiedzi na drobne problemy.
  • Brak zrozumienia norm społecznych – nastolatek zachowuje się niestosownie, np. mówi zbyt głośno w ciszy lub nie stosuje się do konwenansów.
  • Brak empatii wobec innych – nastolatek nie reaguje, gdy ktoś przeżywa trudne emocje, lub nie przejmuje się, gdy rani innych.
  • Unikanie odpowiedzialności za swoje działania – nastolatek obwinia innych za swoje błędy i nie przyznaje się do winy.

Czemu służą warsztaty TUS?

Trening umiejętności społecznych  dla młodzieży maj a celu kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych emocji, radzenia sobie z nimi a także kształtowania szeroko pojętych umiejętności społecznych. Spotkania te są okazją do dostarczenia dzieciom informacji o nowych korzystnych dla nich zachowaniach, reakcjach emocjonalnych, sposobach rozwiązywania konfliktów rówieśniczych. Mają na celu doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej, a także wspomaganie rozwoju funkcji poznawczych.

 

Korzyści z uczestnictwa w TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

1. Rozwój umiejętności komunikacyjnych

Jednym z głównych celów warsztatów TUS jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych młodzieży. To obejmuje umiejętność słuchania, wyrażania swoich myśli i uczuć, a także efektywne rozwiązywanie konfliktów. Dzięki temu młodzież jest bardziej kompetentna w komunikacji z innymi i może z powodzeniem nawiązywać relacje społeczne.

2. Wzmacnianie pewności siebie

Warsztaty TUS skupiają się również na budowaniu pewności siebie. Uczestnicy uczą się, jak być bardziej asertywnymi, wyrażać swoje potrzeby i granice oraz stawiać czoła trudnościom z większą pewnością siebie. To ważne narzędzie w radzeniu sobie z presją rówieśniczą, stawianiu czoła wyzwaniom i budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości.

3. Poprawa umiejętności interpersonalnych

Warsztaty TUS mają na celu poprawę umiejętności interpersonalnych młodzieży. Uczestnicy uczą się, jak nawiązywać i utrzymywać zdrowe relacje, zarówno z rówieśnikami, jak i z dorosłymi. Obejmuje to umiejętności takie jak empatia, szacunek dla innych i współpraca.

4. Wsparcie w radzeniu sobie ze stresem

Młodzież często boryka się ze stresem związanym z nauką, relacjami społecznymi i innymi wyzwaniami. Warsztaty TUS pomagają uczestnikom rozwijać umiejętności radzenia sobie ze stresem, takie jak techniki relaksacyjne, zarządzanie czasem i organizacja pracy.

5. Przygotowanie do dorosłości

Warsztaty TUS przygotowują młodzież do dorosłości, pomagając im rozwijać umiejętności niezbędne do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą dorosłe życie. Uczestnicy uczą się, jak podejmować odpowiedzialne decyzje, radzić sobie z trudnościami i budować zdrowe relacje.

 

Przebieg grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci krok po kroku:

Zgłaszając nastolatka na trening umiejętności społecznych  warto wiedzieć, że pierwszym etapem naboru dla grupy jest indywidualne spotkanie konsultacyjno - diagnostyczne ze Specjalista. W jego trakcie dokonuje on oceny poziomu funkcjonowanie dziecka w zakresie wskaźników wymaganych i niezbędnych w doborze grup, takich jak: poziom radzenia sobie z emocjami, rozwój umiejętności społecznych, poziom radzenia sobie ze stresem i frustracją, poziom rozwoju intelektualnego. Wskaźniki te są niezwykle istotne aby dzieci należące do grupy terapeutycznej mogły z niej maksymalnie skorzystać. TUS odbywa się w cyklach (po 12 spotkań lub więcej) z częstotliwością jednego spotkania w tygodniu. Ośrodek Terapii COGITO prowadzi TUS-y w Rzeszowie w sali warsztatowej. Grupa terapeutyczna w ramach trening umiejętości społecznych liczby od 4 do 8 osób. 

Jacy specjaliści prowadzą w Rzeszowie TUS - Trening umiejętności społecznych dla młodzieży
Joanna Fularz
Joanna Fularz
Psychoterapeuta
Założycielka i dyrektorka Ośrodka Terapii COGITO - psycholożka, Certyfikowana Psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży, analityk zachowania oraz specjalista w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej. Ukończyła Psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim...
rozwiń
Magdalena Hadaj
Magdalena Hadaj
Psychoterapeuta
Pani Magdalena ukończyła studia psychologia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w roku 2018, oraz studia podyplomowe pedagogiczne, studia kwalifikacyjne na tej samej uczelni w 2018 roku. Obecnie jest w trakcie 4 letniego kursu...
rozwiń

Ile kosztuje tus - trening umiejętności społecznych dla młodzieży?

Zobacz nasz cennik usług

Zasady prowadzenia terapii w Ośrodku Terapii COGITO

Regulamin
Umów wizytę

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?